dijous, març 28, 2024
Mida del Text

Comunicat Maestrat viu

04.05.2021

El Maestrat viu, entitat que recentment s'ha unit a la FOLC, va fer públic el següent comunicat sobre la reciprocitat entre À Punt, IB3 i TV3:

Maestrat Viu – Col·lectiu en defensa de la llengua i la cultura valora positivament el suport del Congrés espanyol a la reciprocitat d’À Punt, TV3 i IB3, aprovat l’11 de març de 2021, que ha de permetre signar acords per a la recepció recíproca de mitjans de comunicació entre les comunitats autònomes que comparteixen el mateix espai lingüístic. De la mateixa manera valora l’acord de les Corts Valencianes del 23 de març de 2021 per fer efectiva la reciprocitat entre les televisions públiques en llengua catalana.

En aquest sentit, Maestrat Viu fa seues i comparteix les valoracions que les organitzacions de defensa de la llengua Escola Valenciana, Acció Cultural del País Valencià, Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana i Enllaçats per la Llengua han fet al respecte en el sentit de reclamar que aquests acords parlamentaris es materialitzen com més prompte millor amb la posada en marxa immediata de la reciprocitat entre À Punt, TV3 i IB3, comptant inicialment amb el canal múltiplex que és de titularitat autonòmica, cosa perfectament viable des del punt de vista tècnic. Reclamem al president del Consell, Ximo Puig, que faça complir l’acord parlamentari prenent les mesures tècniques i fent efectives les inversions oportunes.

El Maestrat és una de les comarques valencianes que es troben en contacte a la cruïlla territorial de l’espai lingüístic catalanoparlant i la societat comarcal percep com una anomalia forçada la fragmentació que pateix en el terreny dels mitjans de comunicació públics, cosa que suposa un empobriment lingüístic, social i cultural.

Maestrat Viu convida les entitats culturals i els centres educatius de la comarca a adherir-se a aquest posicionament a fi de mostrar el seu suport als acords parlamentaris que han de fer possible la reciprocitat i la reclamació perquè les institucions de l’espai lingüístic de les tres televisions emprenguen les accions que la facen efectiva.

Més informació: Maestratviu.org