dissabte, abril 20, 2024
Mida del Text

El govern espanyol contra el català a l’escola i contra els catalans

 

El govern espanyol contra el català a l’escola i contra els catalans


La FOLC denuncia la proposta del Ministre espanyol d’educació Wert el qual aprofitant una pretesa Reforma de la llei educativa ha envaït  les competències en educació, i a perpetrat un esborrany en què la llengua catalana deixa de ser matèria troncal, de tal manera que el català passaria a ser una matèria optativa i es tombaria el model d’immersió lingüística.

Tanmateix aquesta proposta no és nova. És la culminació a les agressions que es varen iniciar amb les sentències del Tribunal Suprem espanyol del desembre del 2011, les quals, emparant-se amb la sentència del Tribunal Constitucional del 2010 contra l'Estatut de Catalunya, i ratificades per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya del 2012 reintrodueixen el castellà com a llengua vehicular a l'ensenyament a Catalunya i acaben de manera definitiva amb la immersió lingüística.
El model lingüístic escolar que proposa ara la LOMCE  suposa que  des de l’escola es facilitarà la descohesió social, la ruptura de la coherència pedagògica dels projectes educatius dels centres, i es trencarà la convivència social. En primera instància els més perjudicats serien els alumnes que no tenen el català com a llengua familiar ja que no tindrien la possibilitat d’adquirir-la a l’escola catalana.

El primer esborrany  manté i intensifica l’atac a la immersió lingüística.  La llengua pròpia de cada comunitat autònoma, queda relegada a quarta llengua en l'ensenyament, a primària i a secundària. Aquesta proposta de model lingüístic incompleix tant la constitució com els estatuts d’autonomia de les diferents comunitats.

El 2n esborrany de la LOMCE estableix tres categories en les assignatures del currículum: les troncals (castellà i primera llengua estrangera), les específiques (segona llengua estrangera) i les especialitats (català). A més a més els alumnes podran obtenir el títol d'ESO o el del batxillerat sense necessitar el català, ja que per assolir aquests títols els alumnes s'hauran d'examinar de totes les assignatures troncals, algunes específiques i només una d'especialitat, on hi ha el català.

Mentre que les comunitats autònomes no determinin els percentatges entre les dues llengües els pares i mares poden triar la llengua vehicular de l’ensenyament en què han de rebre els ensenyaments els seus fills i podran optar a escolaritzar-los en centres privats i l'administració educativa haurà de pagar les despeses que ocasioni aquesta tria.
El projecte, clarament polític i sense cap motivació pedagògica, pretén imposar un nou model genocida de la llengua catalana a les Illes Balears i al País Valencià, on les autoritats educatives del PP ja han fet part del camí per destruir el model d’immersió lingüística. Pel que fa al Principat un dels objectius seria crear un conflicte impulsat pels sectors més espanyolistes per anar minant el model lingüístic i fer créixer el lerrouxisme a Catalunya.

La política del PP ha  col•locat en la mateixa situació d’assetjament i intent de destrucció de la llengua comuna dels Països Catalans sota l’Estat Espanyol, inclòs l’atac a la Franja; i i a un atac conjunt hi correspon una defensa conjunta: cal una gran mobilització dels Països Catalans en conjunt.
La FOLC s’afegeix a totes les iniciatives contra aquest projecte lingüicida, assassí de la llengua i detonant de futurs conflictes socials, i anima la comunitat educativa a respondre amb fermesa i contundència i mobilitzar-se per impedir que s’aprovi i s’implanti en els centres educatius.

Aquesta proposta del govern espanyol hauria de servir per obrir els ulls als catalans sobre la impossibilitat de continuar a la presó de nacions que és Espanya.

La unió fa la força:
El dia 15 de desembre tothom a Castelló!!