... contra el nou decret d'ensenyances mínimes de primària

Davant de l'aprovació per part del Govern de l'Estat del Decret  d'ensenyances mínimes de primària, Òmnium vol fer les següents valoracions:

- Aquest nou reglament suposa envair competències de la Generalitat de Catalunya en matèria educativa, que queden clarament regulades en el nou Estatut.

- L'informe de setembre del 2006 del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, que analitza les competències en català i castellà de nens i nenes de 10 a 14 anys, demostra que aquestes són
equivalents i fins i tot superiors en castellà en alguns aspectes..

- El darrer informe Pisa demostra que el coneixement de llengua castellana dels alumnes catalans és equivalent als de la resta de l'estat.

- El procés d'immersió lingüística, reconegut fins i tot per la Unió Europea, és l'única garantia que permet que el català tingui el mateix grau de coneixement per part de tots els alumnes catalans,
quan el coneixement del castellà està ja totalment garantit.

- La voluntat política de fer una nova assignatura troncal, com les matemàtiques, en castellà pot suposar trencar l'equilibri actual i iniciar un canvi de model educatiu que provoqui un retrocés clar del
català a l'escola.

Per tot això, Òmnium insta el Govern a presentar un recurs d'inconstitucionalitat contra el nou Decret, a no permetre la vulneració de competències pròpies i a defensar sense reserves l'actual model d'immersió lingüística, que garanteix la competència lingüística a tots els alumnes, tant del català com del castellà.