30.11.2017
La Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) va organitzar el dilluns dia 27 de novembre la taula rodona “El català en zones difícils o conflictives. Noves experiències per al foment de l'ús del català tant a l'escola com en d'altres àmbits”. L’acte va tenir lloc al Centre Cívic Golferichs de Barcelona.
La taula rodona va comptar amb ponents de diferents parts del territori de parla catalana, País valencià, Catalunya nord, Principat de Catalunya i les Illes Balears i de diferents nivells educatius, des d'infantil, primària i secundària fins a la universitat. Concretament hi varen participar Carles Rosselló, Cap de servei de Foment de l'ús del català del Consorci per la normalització lingüística (CPNL), Ramon Pifarré, Vicepresident dels Amics de la Bressola i professor de secundària i Víctor Cuerda, Mestre del CEIP Sant Blai d'Alacant. Presentà i moderà l'acte M. Antònia Font, Presidenta de la FOLC i membre de l'STEI, sindicat majoritari d'educació de les Illes Balears que també parlà de la situació de l'ús del català a l'ensenyament a les illes.
L'acte va començar amb unes paraules de suport als presos polítics i als exiliats a Brussel·les i en fer una breu referència al moment històric que vivim defensant el dret a votar, al diàleg, en contra de la violència policial, a favor de la democràcia, les llibertats fonamentals i l'estat de dret. El marc que necessita la llengua catalana per tenir un mínim de possibilitats de sobreviure.
La FOLC defensa un model d'escola en català que treballi per la integració ben entesa, aquella que permet conservar els seus orígens i formar part de la societat que l'acull, un sistema educatiu que garanteixi la cohesió social, no volem infants separats per raó de llengua, un sistema educatiu que treballi per la igualtat d'oportunitats on tots els infants i joves acabin els seus estudis sabent les dues llengües oficials. Volem una escola que els ajudi a entendre el món, que els ensenyi a participar-hi i que els motivi a treballar per fer un món millor per a tothom, vinguin d'on vinguin i parlin la llengua que parlin.
Defensam un model educatiu on la llengua catalana sigui llengua vehicular de l'ensenyament i de comunicació interna i externa que garanteixi l'aprenentatge de les dues llengües oficials i el coneixement d'una llengua estrangera per poder treballar així per la cohesió social i la igualtat d'oportunitats.
Llegiu-ne més...